...:: ili * منتديات فرنز على طول * ili ::...
اهلا ومرحبا بكم فى منتديات فرندس فور جو ندعوكم للأنضمام الى اسرة المنتدى منتدانا مميزة بحب اعضائه وتماسك اسرته ونقدم كل ما هو جديد ومفيد.

...:: ili * منتديات فرنز على طول * ili ::...

تعارف : شات : مناقشات : حوارات : شباب وبنات : اسلاميات : فديوهات : كتب : تاريخ : سياسة
 
الرئيسيةفرندس فورمكتبة الصورالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ده حلم ولا علم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
كيلوباترا
فرند سوبر
فرند سوبر
avatar

انثى عدد الرسائل : 4803
العمر : 27
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : رايق
جنسيتك : مصرى
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 01/06/2009

مُساهمةموضوع: ده حلم ولا علم    الأحد أغسطس 01, 2010 10:20 pm






السلامو عليكو كلكوو
يا مستمعين وقااريين والى حتي مش شاايفين
معاايا موضووع وعاايز الكل يتنااقش معاايا ويقولي ليه وصلنا لكده
مثلا تعمل ايه لو صحيت من النوم فجأة ولقيت :
كيلو السكر بنص جنيه




علبة السجاير بربع جنيه


وطن الحديد بــ 100 جنيه


وجرام الدهب بــ 5 جنيه


والكيلو اللحمة بــ 2.5 وتعال بص


وطن القمح بــ 12 جنيه


والضرائب اتلغت


والتعليم مجانى بمعنى الكلمة


واى حاجة تمسكيها تلاقى مكتوب عليها
made in egypt
ونادر جدا لو لقيت منتج مكتوب عليه
made in china


ومرتبات المدرسين والموظفين 2000 جنيه فيما فوق


ورغيف العيش طعمه زى البسكويت على رأى عادل إمام الفنان الكبير ..


ومفيش مشاكل صرف صحى على مستوى الجمهورية


ولقيت الناس كلها مبتسمه للحياه


ومفيش بطالة فى مصر


والسحابة السوده غير موجودة فى مصر


ومصر كلها بقت منطقة حرة زى بورسعيد كدا


وكل مصر بقى عندها غاز طبيعى ومبنصدروش لإسرائيل ولا بيحصل أزمة أنابيب الغاز بعد كدا


ولقيت مصر بتصنع طائرات وسيارات وموبيلات مصرية علشان منجبش الصينى ويقفلهولنا


وأى مصلحه حكومية تقدر تخلصها بسرعة من غير رشوة


وتقدر تمارس حقك الطبيعى من غير ما تتدخل الواسطة في حياتنا


ومصر بقت بتصنع منتجات البترول وتبيعها بدل متصدر بترول خام


والجمارك اتلغت وتقدر تجيب أى حاجة من أى مكان منتا دافع تمنها في بلدها


ونادر جدا لو سمعت عن واحد اختلس أو عمل غسيل أموال


ومفيش مشاكل زبالة في مصر متراكمة من التسعينيات


وعمرك ما هتشوف حد مادد ايده وبيقولك هات وتلاقى ادين بتقولك خد دا حقك


ومفيش حاجة فى مصر اسمها عشوائيات


ورجع المثل اللى بيقول محدش بيـبات من غير عشا يتقال زى الأول



حلم بس اتغطى كويس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
shosho
مشرفة كلام فى الحب + بنات فرندس +منتدى التعارف
مشرفة كلام فى الحب + بنات فرندس +منتدى التعارف
avatar

انثى عدد الرسائل : 4674
العمر : 28
المزاج : الحمد لله
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 17/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ده حلم ولا علم    الإثنين أغسطس 02, 2010 11:19 am

انا فعلا كنت هاقولك اتغطى كويس وانتى نايمة هههههه
بجد بجد لو دة حصل ياااة دة يبقى مفيش حاجة اسمها مشاكل
الكلمة دى خلاص هتختفى وتنقرض
هنبقى عايشين فى المدينة الفاضلة
او ف الجنة
والناس هتموت م الفرحة ف الكثافة السكانية هتقل
ونعيش احسن كمان

بطلى احلام يابت وفكرى ف حاجة مفيدة ههههه
ارجعى لارض الواقع

بس بجد توبيك عسل زيك
تسلم ايدك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Shazly
مشرف القسم الاسلامى+المنتديات الادبية
مشرف القسم الاسلامى+المنتديات الادبية
avatar

ذكر عدد الرسائل : 3539
العمر : 30
الموقع : www.friends4.justgoo.com
العمل/الترفيه : رجل دعاية وإعلان
المزاج : تماموووووووووز بالموز
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 10/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ده حلم ولا علم    الإثنين أغسطس 02, 2010 2:43 pm




تعرفى يا ميرو
لو كنتش اعرفك كويس

كنت قولت عليكى انك اتهبلتى
او جرالك حاجه

ههههههههههههههههههههههه

طيب قولى حاجه واحدة من دول تتحقق
انما مش كل دا

انتى كدا بتقولى ان كل السلبيات تتمحى
لا وايه كمان
تتحول بقدرة قادر الى ايجابيات
وايجابيات مبهرة كمان

عموما
انا من مبدأ شرعيه الاحلام
احلمى زى ما انتى عاوزه
بس خلى لاحلامك حدود
لبعدين تلاقى نفسك واقعه على جذور رقبتك
ههههههههههه



بس لو فعلا حصل كده
ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

دا فعلا زى ما شوشو قالت
احنا كده مانبقاش فى الدنيا
لا احنا بكده نبقى عايشين فى المدينة الفاضلة
او الجنة



تسلمى يا قمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.friends4.justgoo.com
البرنسيسه
فرند سوبر
فرند سوبر
avatar

انثى عدد الرسائل : 4741
العمر : 26
العمل/الترفيه : طالب ادعوله
المزاج : المزاج زى ما رامو عاوز
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 31/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: ده حلم ولا علم    الإثنين أغسطس 02, 2010 2:51 pm

فيها ايه لما نفكر بشويه اجابيه ونحلم ان ده يتحقق
بس لازم يبقه فى تغير كامل لكل حاجه
ولنفسنا فى الاول
مش هنقول نفسنا مصر تبقه فيها كل الكلام اللى ميرو قالت عاليه
واحنا قاعدين مكنا مش بنتحرك
فادينا نغير مستقبلنا ومستقبل الجيال القادمه
بس بالفعل مش بالكلام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الحب كهف مهجور
فرند سوبر
فرند سوبر
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1010
العمر : 24
جنسيتك : مصرى
تاريخ التسجيل : 01/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: ده حلم ولا علم    الإثنين أغسطس 02, 2010 3:15 pm


كنت هقول نفس كلامك يا اسماء

وفيها اى لما نحلم واى يعنى الحلم صعب يتحقق

مفيش حاجه اسمها مستحيل

احنا لو عايزين بلدنا تبقى كده بجد هتبقى كده

انما احنا بقى

ايوه انا عايز بلدى تبقى كويسه وانا قاعد ع القهوه ف ايدى الشيشه وقدامى الطاوله وبلعب

دى يبقى انسان عايز الحرق

ايوه انا عايز بلدى تبقى كده وانا لو حاجه واحده بس اتصنعت بصناعه مصريه ولقيت جنبها المستورد ولو كان حتى مضروب ياعم مصرى اى المستورد احسن

يبقى ازاى هنبقى كده

مش صعب ان حلم ميرو وحلم كل المصريين يتحقق

بس الصعب بقى اننا نتغير العيب فينا

عمرنا ما هنبقى احلى واحسن الا لما نلغى كلمه وانا مالى ومايخصنيش وبعيد عنى وما اقدرش من قاموسنا

وقتها بس نقدر نحقق حلمنا

تسلم الايادى يا ميرو

الموضوع دى فيه كلام كتييير

بس انا مش عايز اتمسك امن دوله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mahmoud
فرند سوبر
فرند سوبر


ذكر عدد الرسائل : 2176
العمر : 36
الاوسمة :
تاريخ التسجيل : 15/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: ده حلم ولا علم    الأربعاء أغسطس 04, 2010 6:26 pm

طبعا لو الكلام ده لو حصل يبقى انت اكيد مش في مصر
وكمان انا قلتها لو الكلام ده حصل ابقا ممكن أقول كلمه كويسه على البنات ممكن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
el_ashek
مشرفة المنتدى العام ومنتدى القضايا والحوادث
مشرفة المنتدى العام ومنتدى القضايا والحوادث


ذكر عدد الرسائل : 4989
العمر : 25
المزاج : You are wounded my heart
تاريخ التسجيل : 29/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: ده حلم ولا علم    الأربعاء أغسطس 11, 2010 10:52 am

ههههههههههههههه

تصدى كل دا لو حصل هيبقى لية اضراار بردة

نص الشعب هايروح فيها

ههههههههههههههههههه


كلام حلو بس احلالام والنوع دا م الاحلا م اللى صعب تتحق


نيس توبيك يااقمر


تقلى مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
ده حلم ولا علم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
...:: ili * منتديات فرنز على طول * ili ::... :: المنتديات العامة والادبية :: المنتدى العام-
انتقل الى: